Comunicat Esquerra Unida d’Eivissa i Formentera, tot fent referència a la despesa del Consell d’Eivissa en promoció

A Eivissa s’han viscut moltes situacions surealistes pel que fa a la promoció turística de l’illa, i amb el pas del temps les fòrmules per a gastar-hi doblers de forma desmesurada també hi han anat evolucionant. La campanya que ha dut a periodistes de totes les ideologies a fer-ne referència és la que el Consell d’Eivissa ha realizat en els darrers mesos, dirigida, en teoria, a promocionar l’illa i la moda Adlib. Aquesta darrera és, a banda d’un element molt important a nivell internacional dins el món de la moda, que deu a Eivissa els seus orígens amb més de 50 anys d’història artesana, una marca de roba particular i privada.

La campanya en qüestió ha gastat 70 dels 90 mil euros pressupostats en pagar a un grup d’influencers un cap de setmana a pensió completa, amb tots els extres imaginables, a Eivissa, i a costa del Consell d’Eivissa. Els resultats de la qual també generen molts dubtes, ja que fàcilment es poden comprovar a les xarxes socials i a la premsa quin ha estat el seu retorn o l’impacte.

Viatges amb vaixell, regals de marques de luxe i una oferta de serveis que, després de tot, s’ha vist també acompanyat a les xarxes de missatges de pèrdua de maletes, vaixells avariats i, el que més ens importa, una escassa activitat pel que fa a localitzacions, mencions, hashtags, ressenyes i d’altres elements de promoció coneguts per tothom.

Per altra banda, el que la campanya sí ens ha mostrat és la salvaguarda dels valors reivindicats durant anys des d’Esquerra Unida i que el Partit Popular ha corromput: sostenibilitat, circularitat, medi ambient, trencar amb la temporalitat… El PP d’Eivissa ho justifica explicant que són les noves formes de màrqueting, però res tenen a veure les noves formes de màrqueting amb el despropòsit realitzat.

Tot i els grans reptes que la societat evissenca viu de cara al futur, encara no són objecte de debat a la política del Consell ni la gestió dels residus o les aigües fecals, per exemple, ni la pèrdua de posidònia o la degradació dàmplies zones de lilla a causa de la pressió humana.

Des d’Esquerra Unida d’Eivissa demanam una major supervisió i un millor seguiment de les formes de promoció de l’illa i les seves marques, per tal de no continuar caient, com des de fa dècades, en campanyes de tan alt cost, amb un retorn discutible i unes despeses tan innecessàries.

Show More